فضایی برای دانستن

من خیلی خوب بلد نیستم یه مقاله خوب نویسم پس گاهی از سایهای دیگه کمک میگیرم

فضایی برای دانستن

من خیلی خوب بلد نیستم یه مقاله خوب نویسم پس گاهی از سایهای دیگه کمک میگیرم

۱ مطلب در شهریور ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

قدرت چاکرای خاجی

قدرت چاکرای خاجی و نحوه استفاده از آن در زندگی روزمره

دومین چاکرا از هفت چاکرای بدن انسان، چاکرای خاجی(Sacral Chakra)که به نام سوادیستانا نیز شناخته می شود. سعی شده در این مقاله به اهمیت این مرکز انرژی و چگونگی درمان چاکرای خاجی بطور کامل پرداخته شود. این مقاله شمال نکاتی مانند، معرفی چاکرای خاجی، شناخت چاکرای متعادل و نامتعادل خاجی و درمان این مرکز انرژی است.

_____________________________________

اگر بخواهیم چاکرای خاجی را بطور خلاصه بیان کنیم

نام سانسکریت چاکرای خاجی  Svadhisthana Chakra است

محل قرار گیری: پایین شکم و زیر ناف

رنگ: نارنجی ( به همین دلیل گاهی به آن چاکرای نارنجی می گویند)

عنصر چاکرا خاجی: آب

فرکانس: 417 هرتز / نت

نماد: گل نیلوفر با 6 گلبرگ

زودیاک: قوس و حوت

انرژی: انرژی زنانه

نشانه های چاکرای خاجی متعادل را می توان به این صورت بیان کرد:

 شخصی که داری چاکرای خاجی متعادل است ثبات عاطفی بسیاری دارد و به سرعت دچار تغییرات در خلق و خوی خود نمی شود. همچنین قادر است در روابط خود صمیمیت و ارتباط عمیقی  با دوستان خود برقرار کند و به آسانی میتواند به دیگران ببخشد همچنین از جمله خصوصیات افراد با چاکرای خاجی متعادل می توان به بیان خلاق یا ذهن  پویا وخلاق اشاره کرد.

نشانه های چاکرای خاجی نامتعادل را میتوان اینگونه بیاین کرد:

زمانی که فرد در چاکرای خاجی خود دچار عدم تعادل می شود از خلاقیت و پویایی فاصله می گیرد و برای انجام کارهای خود دچار یاس وکمبود انگیزه می گردد. از جمله نشانه های فرد با چاکرای خاجی نا متعادل می توان به این نکته اشاره کرد که این افراد نمی توانند روابط عمیق و صمیمی ایجاد کنند.

بیماری های جسمی و فیزیکی که چاکرای خاجی نامتعادل در ابتلا به آنها تاثیر گذار است شامل (مشکلات مفصلی و لگنی، مشکلات باروری، مشکلات گوارشی می باشد..

چاکرای خاجی چیست؟

چاکرا ها مراکز انرژی بدن هستند که در عقاید هندوئیسم وبودیسم انرژی بدن انسان در این چاکرا ها در جریان می باشند. آنها گاهی اوقات به عنوان چرخ شناخته می شوند و دقیقاً مانند چرخ ها دائماً انرژی نیروی حیاتی را در اطراف ما می چرخانند، مگر اینکه نامتعادل یا مسدود شوند.

بر اساس این عقاید در بدن هر انسانی هفت چاکرا وجود دارد به نام های:

1. چاکرای ریشه

2. چاکرای خاجی

3. چاکرای شبکه خورشیدی

4. چاکرای قلب

5. چاکرای گلو

6. چاکرای چشم سوم

7. چاکرای تاج

 دومین چاکرا که در این مقاله مورد بررسی قرا ر میگیرد چاکرای خاجی است که در سانسکریت،   Svadhisthana  اغلب به عنوان "محل سکونت خود" یا به عنوان مکانی که در آن "در آن لذت می بریم" ترجمه می شود.

بر همین اساس می توان این چاکرا راجایگاه انرژی عاطفی و جنسی و همچنین انرژی های خلاق ما دانست.

عناصر آب و ماه بطور مستقیم با این چاکرا ارتباط دارند و نکته جالب این است که این دو عنصر با آزادی و حرکت مترادف هستند.

چاکرای خاجی به کلیه اندام های جنسی و دستگاه تناسلی انسان مرتبط است و محل قرار گیری آن در پایین شکم و زیر ناف و بالای استخان لگن قرار دارد.

ارتباط چاکرای خاجی با رنگ نارنجی

نماد چاکرای خاجی یک گل نیلوفر شش گلبرگ با رنگ نارنجی پر جنب و جوش است.

بر اساس  تفسیری که از رنگها وجود دارد، نارنجی نشان دهنده شادی، خرد و خلاقیت است. به بخش های عاطفی و تخیلات ما امید و خوش بینی می بخشد و در عین حال موجب تقویت قوه تخیل انسان می شود.

رنگ نارنجی از نظر فیزیکی، سطح انرژی ما را افزایش می دهد و از عملکرد سالم سیستم گوارش و سیستم عضلانی بدن انسان حمایت می کند.

 به این دلایلی باید چاکرای خاجی خود را تقویت کنیم؟

 

خلاقیت های فردی و ذهنی ، افکار معنوی و همچنین انرژی های عاطفی و جنسی هر انسانی در چاکرای خاجی قرار دارد.

تجمع این انرژی ها در این ناحیه است که برای داشتن و حفظ روابط سالم و ایجاد هماهنگی کلی در زندگی باید این چاکرا همواره باز بماند در نتیجه باید درمان و حفظ تعادل این چاکرا در اولویت باشد.

در ادامه راه های گوناگونی که می توانید از طریق آنها عدم تعادل این چاکرا را مورد بررسی قرار دهید و نیز روش های درمان چاکرای خاجی را مورد بررسی قرار میدهیم.

این عوامل موجب انسداد چاکرای خاجی شما می شوند

بدن خود را مانند یک معبد تصور کنید. هر درد یا مشکلاتی که در زندگی باآن مواجه شده اید چه در گذشته و چه در حال تاثیرات بلند مدتی بر جسم و ذهن و روح شما می گذارد.

تاثیراتی که این رخداد های ناگوار بر زندگی معنوی  جسمی انسان می گذارد موجب شده است که درک انسداد چاکرای خاجی اغلب مستلزم انجام برخی درون نگری و تجزیه و تحلیل روابط و تجربیات گذشته است.

شما پس از تجربه این ناگواری ها ممکن است دچار انسداد چاکرای ساکرال شوید

ضربه های روحی، عاطفی و حتی جنسی

هر نوع ضربه روحی یا جنسی می تواند باعث عدم تعادل در چاکرای خاجی شود.

به همین دلیل مهم است که در صورت لزوم برای مقابله با هر آسیبی که در گذشته به روح و جسم شما وارد آماده به منظور پیشبرد تعادل چاکرای Svadhisthana خود، از آن آگاه باشد و به دنبال کمک  برای التیام آن باشید.

پیش از شروع به درمان این چاکرا باید حس ایمنی را در خود تقویت کنید که این موضوع مستلزم درمان و تعادل در چاکرای ریشه شما است.

مشکلات عاطفی و روابط آزار دهنده

چاکرای خاجی اساساً با سلامت عاطفی ما مرتبط است. بنابراین، هر نوع مشکلات عاطفی و رابطه ای که شما را آزار می دهد می تواند با عدم تعادل در چاکرای خاجی مرتبط باشد.

پذیرش اولین قدم در درمان و ایجاد تعادل در این چاکرا است. بعد از آن می توانید به سمت حل آنها حرکت کنید تا درمان چاکرای خاجی را تمرین کنید.

 احساس طرد شدن و یا طرد شدن بطور واقعی در زندگی

گاهی فقط این احساس را دارید که طرد شده اید و گاهی هم بطور واقعی در زندگی خود با طرد شدن از سوی اطرافیان مواجه می شویم، چه در شغل، چه در روابط یا زندگی شخصی.

این رخ داد موجب احساس بی ارزشی و ناامیدی شود چنانچه این انرژی های منفی را به طور کامل پردازش نکنید، می توانند خود را به عنوان عدم تعادل انرژی در چاکرای دوم شما نشان دهند.

اختلالات و  روابط ناسالم و مسائل جنسی غلط

دلیل اینکه چاکرای خاجی به عنوان چاکرای جنسی شماخته می شود علاوه بر محل قرار گیری "آن این است که گاهی چاکرای مسدود و نامتعادل خود را با یک رابطه جنسی ناسالم و غلط نشان دهد. درصورتی که شما دچار اختلالات جنسی و رفتار های جنسی نامتعادل هستید باید این نکته را بپذیرید که ممکن است چاکرای ساکرال شما دچار انسداد باشد.

به عنوان مثال ممکن است احساس کنید چیزی در زندگی جنسی شما کم است یا ممکن است نگران باشید که شریک زندگی شما از نظر جنسی به شما علاقه ای ندارد. این احساسات نارضایتی و قطع ارتباط همگی می توانند باعث عدم تعادل در چاکرای خاجی شوند.

بازتاب های چاکرای ساکرال مسدود در زندگی فردی شما چیست؟

یک چاکرای نامتعادل یا مسدود دارای انرژی به دام افتاده یا راکد است که می تواند منجر به مسائل رفتاری و فیزیکی خاص شود.

چاکرای خاجی مسدود شده با طیف وسیعی از مسائل احساسی مرتبط است:

خود کم بینی و یا کم ارزش شمردن خود

اگر چاکرای خاجی کم کار دارید، ممکن است اعتماد به نفس و عزت نفس نداشته باشید. ممکن است نتوانید به طور کامل خودتان را بپذیرید و انرژی های منفی را پردازش کنید.

احساس ناتوانی و کم انرژی بودن

چاکرای خاجی ناکارآمد همچنین می تواند احساس ناتوانی و بی حالی در شما ایجاد کند. بدون دسترسی به منبع درونی خلاقیت، ممکن است پیدا کردن هیجان و اشتیاق برای زندگی و دنیای اطرافتان دشوار باشد.

انجام رفتار های وسواس گونه و یا اعتیاد آور

چاکرای خاجی احساسات شما را کنترل می کند و زمانی که بیش از حد فعال باشد، احساسات شما ممکن است افسار گسیخته شود. ممکن است متوجه شوید که نمی توانید رفتار ها و احساسات خود را به درستی کنترل کنید و به دلیل احساسات منفی درک نشده به سمت رفتارهای وسواس گونه و آسیب رسان تمایل پیدا کنید.

تکرار و ایجاد ترس های نا متعارف

یک چاکرای خاجی نامتعادل می تواند خود را در انواع احساسات ترسناک نشان دهد، خواه افسردگی، اضطراب یا تنهایی. این موضوع می تواند ما را از برقراری احساسی با خود و دیگران دور نگه دارد که موجب می شود انرژی های منفی بیشتری در زندگی خود احساس کنیم.

عدم توانایی در برقرار ی روابط مستحکم

بطور کلی به دلیل تاثیر بسیار زیاد این چاکرا بر روابط و احساسات عاطفی ، اگر شما دچار انسداد در این چاکرا باشید پرخاشگر تر و حساس تر از حد طبیعی رفتار میکنید. این ایجاد احساسات نادرست شما را در برقراری ارتباطات سالم و پایدار دچار مشکلات بسیاری می کند.

همچنین به دلیل ارتباط آن با میل های جنسی ما، چاکرای خاجی ناسالم نیز می تواند در نارضایتی جنسی، اختلال عملکرد، میل جنسی کم و مشکلات باروری دیده شود.

بیماری های فیزیکی وجسمی

اگر چاکرای سکرال شما دچار عدم تعادل و انسداد باشد مشکلات فیزیکی بسیاری را در بدن شما ایجاد میکند. از جلمه آنها می توان به :

مشکلات گوارشی

درد پایین کمر

مشکلات کلیوی

مشکلات مفصلی به ویژه در مورد لگن

مشکلات مفصل ران

دردهای قبل از قاعدگی و دردهای قاعدگی

انرژی کم

کم خونی اشاره کرد.

چرا درمان و ایجاد تعادل در چاکرای سکرال برای شما مهم است

بطور کلی  برای اینکه قدرت معنوی یا انرژی چی در سراسر بدن انسان در جریان باشد باید تمامی مراکز معنوی در بدن متعادل باشند. هر چاکرا به عملکردهای ذهنی، فیزیکی و عاطفی متفاوتی در بدن انسان مربوط می شود.

هنگامی که آنها مسدود می شوند، می تواند بر احساست عاطفی و سلامت جسمی ما تأثیر بگذارد.

زمان رشد چاکرای سکرال یا خاجی معمولا در سنین بلوغ از 8 تا 14 سالگی است. این مترادف است با زمانی که فرد شروع به شناخت تمایلات جنسی، دوران بلوغ و خلاقیت های فردی خود می کند.

چاکرای خاجی انرژی گرما، اعتماد به نفس و سخاوت را متعادل می کند.

بطور کلی احساساتی مانند: شور و هیجان، توانایی برقراری روابط سال، خلاقیتهای فردی، احساس شجاعت، اعتماد بع نفس تاثیر مستقیمی از انرژی چاکرای خاجی می پذیرند.

تاثیر انرژی چاکرای سکرال بر شور و هیجان و احساس رضایت انسان

اشتیاق در هسته یک چاکرای خاجی کاملاً فعال است. این اشتیاق فقط شامل روابط عاشقانه و جنسی نمی شود، بلکه نحوه برخورد ما با زندگی را نیز شامل می شود .این انرژی به ما این امکان را می دهد که زندگی را با هر دو دست بگیریم و در کار، سرگرمی ها و روابط خود احساس شادی و رضایت پیدا کنیم.

 توانایی  برقراری روابط سالم

تعادل این مرکز انرژی ارتباط مستقیمی با پرورش روابط سالم اعم از عاشقانه و روابط دوستانه عمیق که در اصطلاح به آن روارط افلاطونی گفته می شود دارد.

چاکرای خاجی متعادل به ما اجازه می دهد آزادانه رفتار کنیم و سخاوتمندانه عشق بورزیم. این منجر به روابط متعادل، هماهنگ و لذت بخش تر با خود و اطرافیانمان می شود.

تاثیر چاکرای سکرال بر رشد و بروز خلاقیت فردی

قدرت خلاقیت هر شخصی تاثیر مستقیمی از چاکرای خاجی او می پذیرد. این به این دلیل است که انرژی موجود در این چاکرا به احساسات ما اجازه بروز و ظهور می دهد . به خوبی احساسات ما اجازه می دهد آزادانه اجرا شوند تا بتوانیم تمام جنبه های وجودی و دنیای اطراف خود را به طور کامل در آغوش بگیریم.

تعادل در چاکرای سکرال و ارتباط آن با کاهش ترس

زمانی که به درمان چاکرای خاجی خود می پردازید می توانید با عمیق ترین احساسات و ترس های خود رو به رو شوید. این بهترین روش برای رویایی با احساسات نهفته ناخوشایندی است که مانع حرکت پویایی  و نواجهه با ماجراجویی های زندگی است.

کار بر روی احساسات چالش برانگیز و مقابله با ترس می تواند به ما کمک کند تا قدرت شخصی خود را بسازیم و ماجراجویانه زندگی کنیم.

درک خود، نیاز ها و خواسته های درونی خود

با تلاش به تعادل رساندن چاکرای خاجی انسان به درک درست و آزادانه ای نسبت به خود و نیاز های عاطفی خود دست پیدا می نماید. این پتانسیل قوی موجب میشود تا روابط سالم و برپایه ثباتی را با اطرافیانمان ایجاد کنیم.

برای درمان چاکرای خاجی یا سکرال می توانید از این روشها استفاده کنید

پیشتر برخی از اختلالات و رخداد هایی که موجب انسداد چاکرای سکرال می شود را ذکر کرده ایم. پس از مواجهه با این مسائل و ایجاد عدم تعادل در این چاکرا می توانید از روش های زیر برای به تعادل رساندن چاکرای خاجی خود استفاده کنید.

  • عدم تعادل را بپذیرید

اولین قدم برای شفا این است که بپذیرید روح، ذهن و بدن شما به کمک و حمایت شما نیاز دارند.

روابط خود را چه در گذشته و چه در حال حاضر تجزیه و تحلیل کنید تا مسائلی را که می تواند باعث ناراحتی شما شود را شناسایی کنید.

  • رایحه درمانی برای چاکرای خاجی

رایحه درمانی چاکرای خاجی روشی موثر و لذت بخش برای بازگرداندن احساسات آسیب دیده است.

بهترین روغن ها برای درمان چاکرای خاجی عبارتند از چوب صندل، هل، ترنج، یلانگ یلانگ و نرولی. این روغن‌ها را می‌توان به روش‌های مختلفی استفاده کرد، می‌توانید از آن‌ها در ماساژ ترمیمی استفاده کنید یا با استفاده از یک مرطوب‌کننده یا عطر سوز مورد استفاده قرار دهید.

  • مدیتیشن برای چاکرای خاجی

مدیتیشن یک راه بسیار محبوب برای درمان این چاکرا است. مدیتیشن فواید زیادی دارد - می تواند بدن انسان را آرام کند، احساسات منفی را از بین ببرد و موجب افزایش تمرکز شود.

تکنیک‌های مختلف مدیتیشن چاکرا وجود دارد که می تواند تاثیر چشمگیری در تعادل چاکرای خاجی شما داشته باشد، یکی از متداول ترین روش های مدیتیشن به شرح زیر است:

  • مکانی آرام و ساکت پیدا کنید  بدون ایجاد مزاحمت
  • راحت باشید و به آرامی تنفس نمایید.
  • روشن کردن یک شمع خاجی یا در دست گرفتن یک کریستال خاجی می تواند راه بسیار خوبی برای تمرکز بر هدف شما باشد.
  • با تنفس آرام بر روی چاکرای خاجی خود تمرکز کنید.
  • با هر نفسی که می کشید احساس کنید انرژی قدرتمند آن بدن شما را پر می کند.
  • از رنگ نارنجی در مدیتیشن استفاده کنید

رنگ نارنجی ارتباط نزدیکی با چاکرای خاجی دارد. استفاده از شمع‌های چاکرای نارنجی و کریستال‌های نارنجی مانند چشم ببر، کلسیت نارنجی و کریستال‌های کارنلین در طول مدیتیشن شفابخش چاکرا، می‌تواند به شما کمک کند تا بر چاکرای خاجی تمرکز کنید.

از طرف دیگر، می توانید رنگ نارنجی را هنگام مدیتیشن تجسم کنید. در حین دم، نور نارنجی طلایی را در قسمت پایین شکم خود مجسم کنید و در حین بازدم، این نور نارنجی را تصور کنید که در سراسر بدن شما تابیده می شود .

  • رخدادهایی که با آنها مواجه شده اید را بنویسید

خاطره نویسی یا نوشن رخداد هایی که با آن مواجه شده اید یک روش واقعاً مؤثر برای کشف احساسات و کمک به شما برای تمرکز بر بهبود یک چاکرای خاص است. تنها چیزی که نیاز دارید یک قلم و کاغذ و یک فضای آرام است که در آن  آرامش کافی داشته باشید. 10 دقیقه یا بیشتر را صرف نوشتن هر آنچه به ذهنتان می رسد، بدون ترس و پیش داوری کنید.

 مطالعه و استفاده از این پرسش ها به شما در این روش می تواند بسیار کمک کنند:

1. اخیرا چگونه خلاقیت خود را ابراز کرده ام؟

2. اجازه درک چه احساساتی را به خود نمی دهم؟

3. وقتی به لذت، شادی و فراوانی فکر می کنم، چه احساسات فیزیکی را تجربه می کنم؟

4. وقتی صحبت از تغییر به میان می آید آیا احساس ترس یا ناراحتی می کنم؟

5. از چه راه هایی می توانم رها شوم و به جریان آزاد در زندگی روزمره ام اجازه بروز و ظهور دهم؟

6. آخرین باری که احساس کردم واقعا زنده، پرشور و حس سر زندگی داشته ام چه زمانی بود؟

7. چگونه بی حس کردن یا سرکوب احساسات من را از ریسک کردن در زندگی روزمره باز داشته است؟

8. به دلیل ترس از قضاوت از نشان دادن چه قسمت هایی از خودم می ترسم؟

9. یک کاری که امروز می توانم برای احترام به احساسات و خواسته هایم انجام دهم چیست؟

10. از چه راه هایی از لذت خود دوری کرده ام یا آن را انکار کرده ام؟

11. چگونه می توانم روابط سالمی با غذا و رابطه جنسی برای حمایت از نیازهای عاطفی خود ایجاد کنم؟

12. چگونه شرمساری یا احساس گناه مرا از ابراز کامل نیازهای جنسی باز داشته است؟

13. بدن من چه پیامی در مورد چگونگی تجربه لذت در زندگی دارد؟

14. چه تجربیات جدیدی را می توانم امتحان کنم که مرا به خارج از منطقه امن خود سوق دهد و هیجان بیشتری را وارد زندگی من کند؟

15. برای ایجاد فضایی برای شادی و لذت بیشتر در زندگی خود باید چه عادات یا الگوهایی را رها کنم؟

16. از چه راه هایی می توانم بیاموزم که اعتماد، پذیرش و عشق به خود را بیشتر پرورش دهم؟

17. چگونه از صمیمیت عاطفی خود با دیگران اجتناب کرده یا آن را انکار کرده ام؟

18. وقتی احساساتم را به طور کامل بدون قضاوت یا انتقاد در آغوش می گیرم چه اتفاقی می افتد؟

19. چگونه می توانم از سلامت جسمانی خود مراقبت بیشتری داشته باشم تا بتوانم لذت بیشتری را در زندگی تجربه کنم؟

20. چه آداب و رسوم ساده روزانه برای من شادی و خشنودی به ارمغان می آورد؟

21. از انجام چه فعالیت هایی لذت می برم که نیازی به تأیید یا تأیید شخص دیگری ندارند؟

22. چگونه می توانم همنوایی را کنار بگذارم و زندگی معتبرتری داشته باشم؟

23. چه زمانی لذت به عنوان یک بار یا وظیفه احساس می شود؟

24. چگونه می توانم از خلاقیت خود برای بیان احساسات و خواسته هایم به شیوه ای سالم استفاده کنم؟

25. چه فعالیت های بدنی به من کمک می کند تا از انرژی چاکرای خاجی استفاده کنم و احساس زنده بودن و ارتباط بیشتری داشته باشم؟

26. آخرین باری که واقعاً احساس آرامش، حضور و تجسم در بدنم کردم چه زمانی بود؟

27. چگونه ترس مرا از پذیرش خطراتی که می تواند منجر به لذت یا رضایت بیشتر در زندگی شود، باز داشته است؟

28. به چه طریقی از شهود یا سیستم هدایت درونی خود جدا شده ام؟

29. چه مرزهای سالمی باید ایجاد کنم تا به نیازها و خواسته هایم احترام بگذارم؟

30. وقتی صحبت از فعالیت هایی که انجام می دهم یا افرادی که با آنها تعامل دارم، از چه مسائلی لذت می برم؟

31. چگونه می توانم از لذت به عنوان راهی برای ارتباط با خودم و دیگران به شیوه ای معنادارتر استفاده کنم؟

32. احترام به احساساتم بدون قضاوت برای من چگونه به نظر می رسد؟

33. منظور از خودمراقبتی برای من چیست و چگونه می توانم آن را به صورت روزانه در زندگی خود بگنجانم؟

34. چگونه می توانم هیجانات درونی و بازیگوشی بیشتری را وارد زندگی روزمره خود کنم؟

35.  چگونه اجازه می دهم که انتقاد و قضاوت در زندگی من چه چیزی قابل قبول و چه غیرقابل قبول است را دیکته کند؟

36. چه اقدامات ساده ای می تواند به من کمک کند تا ارتباط بیشتری با انرژی چاکرای خاجی ایجاد کنم؟

37. چه زمانی بیشتر احساس زنده بودن و ارتباط با انرژی مثبت درونی خودم می کنم؟

38. چه نیازها یا خواسته هایی برآورده نشده اند، و چگونه می توانم برای احترام به آنها گام بردارم؟

39. چگونه می توانم از لذت به عنوان راهی برای پرورش اعتماد به نفس، پذیرش و توانمندسازی در زندگی خود استفاده کنم؟

40. آخرین باری که لذت جسمانی را بدون احساس گناه یا شرم تجربه کردم چه زمانی بوده است؟

41. چه تمرین هایی به من کمک می کند تا زمانی که احساسات غلبه می کنند، ثابت بمانم و با بدن خود در ارتباط باشم؟

42. چگونه می توانم حرکت بیشتری را در برنامه روزانه خود بگنجانم که به من کمک می کند تا از پتانسیل خلاقانه چاکرای خاجی خود بهره ببرم؟

43. از چه راه هایی از خود در برابر احساس لذت بیش از حد در زندگی محافظت کرده ام؟

44. چه اعمالی می تواند به من کمک کند تا درک عمیق تری از خواسته ها و نیازهای خودم داشته باشم؟

45. چگونه می توانم شادی، آرامش و لذت بیشتری را وارد زندگی خود کنم؟

46. از چه فعالیت هایی لذت می برم که به من امکان می دهد احساسات خود را به شیوه ای امن و سالم بیان کنم؟

47. چگونه می توانم محیطی ایجاد کنم که در آن احساس راحتی کنم و جنبه های مختلف لذت را بدون ترس یا شرم درک کنم؟

48. از چه طریقی فرصت تجربه رضایت بیشتر در زندگی را از خودم سلب کرده ام؟

49. دادن اجازه به خودم برای کشف اشکال جدید لذت برای من چگونه است؟

50. چگونه می توانم از لذت به عنوان ابزاری قدرتمند برای پرورش اعتماد به نفس، پذیرش و عشق به خود بیشتر استفاده کنم؟

این پرسش ها به شما کمک می کند تا بفهمید چه چیزی می تواند چاکرای خاجی شما را مسدود کند و چه مسائل عاطفی باید برای به دست آوردن هماهنگی بیشتر روی آنها کار کنید.

برای درمان چاکرای خاجی جملات تاکیدی را استفاده کنید

جملات تاکیدی مثبت را می توان در هر زمانی از روز با صدای بلند بیان کرد، یا ممکن است در حین مدیتیشن، آنها را در سکوت با خود تکرار کنید.

این جملات تاکیدی به ویژه برای مرکز انرژی خاجی شما خوب عمل می کند، اما شما همیشه می توانید به موارد زیر دست پیدا کنید:

1. به خودم اجازه بروز و ظهور خلاقیت را می دهم.

2. به خواسته هایم احترام می گذارم و از درک و فهم خود پیروی می کنم.

3. من آماده پذیرش لذت و شادی درزندگی خود هستم.

4. روابط من پر از عشق و اعتدال است.

5. من تمام جنبه های شخصیتی خود را بدون قضاوت یا شرم می پذیرم.

6. من تمام احساسات درونی خود را می پذیرم، مهم نیست که چه هستند.

7. به خودم اجازه می دهم بدون ترس احساساتم را بیان کنم.

8. من برای امنیت عاطفی خود مرزهای سالمی در اطراف خود ایجاد می کنم.

9. من بر تمایلات جنسی خود کنترل دارم.

10. به خودم اجازه می‌دهم لذت را بدون احساس گناه یا شرم دریافت کنم.

11. من لایق دوست داشته شدن و  احترام  هستم.

12. من به توانایی های خلاقانه خود اطمینان دارم.

13. احساسات من معتبر و شایسته احترام است.

14. به خودم این اجازه را می دهم که تمام جنبه های شخصیتی خود را کشف کنم.

15. احساسات ازاردهنده را با مهربانی و شفقت مدیریت می کنم.

16. برای دریافت آزادانه عشق و فراوانی آماده می شوم.

17. بدن من منبع انرژی نور الهی است که مرا به کائنات متصل می کند.

18. من تمام عواطف و احساساتم را می پذیرم.

19. برای من بی خطر است که میل جنسی خود را به گونه ای کشف کنم که برایم شادی ایجاد کند.

20. من به ریتم های طبیعی زندگی متصل هستم و هر روز احساس زنده بودن می کنم.

21. من به خواسته هایم متصل هستم و آماده کشف احتمالات جدید هستم.

22. بدنم و تمام نیازهایش را ارج می نهم.

23. من سزاوار یک زندگی رضایت بخش و شاد هستم.

24. من احساساتم را با عشق و درک می پذیرم.

25. روابط من بر اساس اعتماد و احترام متقابل است.

26. ترس از ابراز خلاقانه خودم را از بین می برم.

27. احساسات من معتبر هستند، حتی زمانی که منطقی نیستند.

28. در اینجا از هر احساسی استقبال می شود. نیازی به کنار زدن چیزی نیست

29. انرژی جنسی من قدرتمند، زیبا و شایسته ارج نهادن است.

30. من برای دادن و دریافت عشق بدون قضاوت یا گناه آماده هستم.

31. شهودم مرا در مسیرم راهنمایی می کند.

32. من به توانایی خود در خلق چیزی زیبا اطمینان دارم.

33. من می توانم احساساتم را بدون ترس و شرم بیان کنم.

34. در روابطم احساس امنیت و پذیرش می کنم.

35. بدن من مایه لذت و آرامش من است.

36. برای مراقبت از خود و تغذیه مناسب وقت کافی صرف میکنم.

37. در ذهن وقلب من از احساسات دشوار استقبال می شود. لازم نیست آنها را کنار بزنم.

38. من برای فراوانی که زندگی ارائه می دهد آماده هستم.

39. حس درونی من مرا به انرژی الهی جهان نزدیکتر می کند.

40. هر بخشی از من سزاوار عشق، مراقبت و درک است.

41. برای من بی خطر است که تمام جنبه های شخصیتی که هستم را کشف کنم.

42. من به خواسته هایم متصل می شوم و با شجاعت از آنها پیروی می کنم.

43. تمایلات جنسی من قدرتمند، زیبا و شایسته جشن احترام است.

44. به خودم اجازه می‌دهم بدون احساس گناه یا شرم لذت ببرم.

45. من به خرد شهود خود در همه زمینه های زندگی اعتماد دارم.

46. انرژی خلاق من به من کمک می کند تا خودم را صادقانه و جسورانه ابراز کنم.

47. احساسات من یک دارایی است. آنها به من کمک می کنند تا خودم و دیگران را بهتر درک کنم.

48. من برای امنیت عاطفی و ارتباط معنوی مرزهای سالمی ایجاد می کنم.

49. من روابط سالمی دارم که مبتنی بر عشق، احترام و صداقت است.

50. ترس دیگر بر من قدرت ندارد. من آزادم تا همه احتمالات را بررسی کنم.

51. هر احساسی معتبر است و سزاوار آن است که با عشق و درک ابراز شود.

52. بدن مقدس من معبدی است که به همه نیازها و خواسته هایش احترام می گذارم.

53. من می توانم عشق و فراوانی را آزادانه، بدون تردید یا احساس گناه دریافت کنم.

54. من به ریتم های طبیعی زندگی متصل هستم و هر روز احساس زنده بودن می کنم.

55. به خودم و درک و فهم خود از رخ دادها اعتماد دارم.

56. از درگیر شدن با تجربیات جدید و هیجان انگیز احساس امنیت می کنم.

57. برای من بی خطر است که تمایلات جنسی خود را به گونه ای کشف کنم که برایم شادی ایجاد کند.

58. به شهودم اعتماد دارم و ناشناخته ها را با شجاعت در آغوش می کشم.

59. من برای دریافت لذت بدون ترس از قضاوت شدن آماده هستم.

60. من به توانایی خود در بیان خلاقانه و واقعی خود اطمینان دارم.

 

استفاده از شمع چاکرای خاجی

شمع‌های چاکرا، قدرت شفابخش اسانس‌ها را با رنگ درمانی ترکیب می‌کنند . استفاده از این شمع ها در جلسات و مدیتیشن‌های انرژی شفابخش را افزایش دهند.

شمع های چاکرای خاجی را می توان در جلسات مدیتیشن و تمرکز حواس نیز استفاده کرد. تمرکز روی شعله سوسوزن شمع می تواند راه خوبی برای تمرکز ذهن و کاهش صداهای درون ذهنی ناخواسته باشد.

حرکات یوگا برای درمان و تعادل چاکرای خاجی

یوگا می تواند راهی عالی برای تمرکز بر باز کردن بدن و رهایی از تنش باشد. حرکات یوگای بازکننده باسن مانند:

  • Upavistha Konasana زاویه باز
  • بادها کوناسانا (زاویه محدود)
  • باکاسانا (ژست کلاغ)
  • بادها کوناسانا (ژست پروانه)
  • Utkata Konasana ژست الهه

این ژست‌ها به‌ویژه در هدف قرار دادن چاکرای خاجی موثر هستند زیرا درست به قلب محل چاکرای خاجی در بدن می‌رسند.

روش های مختلف یوگا برای انجام وجود دارد که بسیاری از آنها یوگا را با سایر روش های درمانی مانند مدیتیشن ترکیب می کنند.

به عنوان مثال، سری سری یوگا، آساناهای شناخته شده (ژست های یوگا) را با تنفس و مدیتیشن ترکیب می کند و به شما این امکان را می دهد که روی بهبود بدن پر انرژی به طور کلی کار کنید.

 

درمان و تعادل از طریق مودراهای چاکرای خاجی

مودراها حرکات دست مقدسی هستند که اغلب در یوگا استفاده می شوند تا به ما کمک کنند تا با انرژی درونی خود ارتباط برقرار کرده و آن را مهار کنیم. برخی از افراد دوست دارند هنگام مدیتیشن یا تمرین یوگا مودرا انجام دهند.

شاکتی مودرا یک مودرا به خصوص برای چاکرای خاجی است، زیرا گفته می‌شود به ما انرژی می‌دهد و در عین حال از تعادل عاطفی و ثبات حمایت می‌کند.

برای تشکیل این مودرا قدرتمند، کافی است انگشت شست، انگشت حلقه و انگشت کوچک خود را به هم وصل کنید در حالی که انگشت اشاره و انگشت میانی خود را صاف نگه دارید.

به دست آوردن تعادل در چاکرای ساکرال با اصوات

شفای صدا شامل استفاده از ابزارهایی برای ایجاد نت ها یا فرکانس هایی است که نه تنها برای سلامت ذهنی و جسمی ما مفید هستند، بلکه می توانند به ما در ارتباط با مراکز چاکرا نیز کمک کنند.

هر کدام از چاکراها فرکانس و نت موسیقی خاصی دارند. برای چاکرای خاجی این فرکانس 417 هرتز است و توجه داشته باشید D. درباره فرکانس چاکرای خاجی بیشتر بدانید.

انواع آلات موسیقی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید (می توانید از صدای خود نیز با آواز خواندن استفاده کنید). بسیاری از مردم دوست دارند از کاسه های آواز چاکرا در کنار یک جلسه مدیتیشن یا تمرین یوگا استفاده کنند.

 

استفاده از کریستال برای چاکرای خاجی

چاکرای خاجی با رنگ نارنجی مرتبط است و کریستال های طلایی مانند کهربا، چشم ببر، کارنلیان، سیترین، سنگ ماه و سنگ خورشید می توانند به ویژه برای درمان این چاکرا مفید باشند. .

روش های مختلفی برای تمرین چاکرای کریستالی وجود دارد. شما می توانید

در هنگام مدیتیشن یک کریستال شفابخش روی بدن خود قرار دهید یا یک دایره کریستالی در اطراف خود ایجاد کنید.

هنگام گفتن جملات تاکیدی یا مانترا، یک سنگ محافظ در دستان خود بگیرید.

از جواهرات کریستال چاکرا مانند گردنبند یا دستبند استفاده کنید.

یک شمع چاکرای کریستالی روشن کنید. مجموعه شمع چاکرا ما شامل کریستال های درون هر شمع چاکرا است.

هنگامی که در حال حمام کردن هستید، یک سنگ طلایی به آب حمام خود اضافه کنید.

یا می توانید آنها را در اطراف خانه خود قرار دهید تا از جریان انرژی در زندگی روزمره خود حمایت کنید.

 

در پایان می توان اینگونه ذکر کرد که با یک چاکرای خاجی باز، می توانید خلاقیت فراوانی را تجربه کنید و از زندگی لذت بیشتری ببرید.

شفای ساکرال اشکال مختلفی دارد، و تا زمانی که روش درمانی مناسبی را پیدا کنید، ارزش آن را دارد که روش‌های مختلف را امتحان کنید.

از همه مهمتر، با خودتان صبور باشید. شفای یک چاکرای نامتعادل زمان می برد و اغلب از هر دو شیوه شفای عاطفی و فیزیکی سود می برد.

  • حمیده خانی